Hoe meer flex, hoe meer energie er verloren gaat. De pop wordt meer uitgesmeerd over het verder inveren en uitveren van het board. De pop wordt dus minder explosief, waardoor je minder hard/hoog gaat.
Maar als een board stijf is moet je wel beter kunnen edgen en releasen om de pop die dat board heeft eruit te halen.
Een flexibel board vervormt ook en remt tijdens het poppen ook meer af.
Als je op snelheid bent en je valt af zodat je lijnen slapper komen te hangen gaat de kite dieper in het windvenster hangen. Als je dus weer aankant om te gaan poppen zit er zowieso meer druk in de kite. Maar om dit goed te doen is een snel board dat niet veel snelheid verliest bij het afvallen wel lekker.
Als je dus aaan het afvallen bent en nog je snelheid hebt kant je weer aan en zet je snel een dikke backroll in zonder over je schouder te kijken. Als het goed is zit je dan in een dikke railey.
Een snel board en niet al te vlagerige wind helpen hierbij enorm omdat je dan zonder te veel snelheid te verliezen je kite dieper in het windvenster kan krijgen. Als je dus weer aankant staat er ineens dikke spanning op de lijnen omdat je de kite tegenhoud, deze kracht gaat weer in het board zitten, en als je die goed backroll achtig uit het water snijdt moet ie dik poppen.
Als ik het niet goed heb uitgelegd hoor ik het graag, want ik ben ook nog steeds aan het oefenen en extra tips zijn nooit weg. Soms zitten er lekkere knallers tussen, maar veel net niet.
| ||||||||||
| ||||||||||
| ||||||||||
| ||||||||||
| ||||||||||
|
|