Laat berichten zien
|
Pagina's: [1]
|
3
|
Algemeen / Zelfbouw & Reparatie / Re: Sterkteberekeningen diverse layups
|
Gepost op: Augustus 31, 2006, 23:01:34
|
Zo Leon je gaat maar door;) Als je nog een avondje over hebt zou het mooi zijn als je een tweepunt belasting aanbrengt, want op deze manier bereken je hem droog, zoals je weet....ofwel: als je met 1 voet op het midden zou gaan staan en de tips ond steund. De werkelijkheid is anders.. nu breken de boards altijd net naast je pad...hierdoor wordt de arm vh moment korter, maar ook jumps zorgen voor een hoger dynamische factor van zo'n 3 over het gewicht/2 heen. We hebben het er als is over gehad, maar ik wil je bij deze uitdagen succes, Dim
|
|
|
5
|
Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: Switchblade vs Crossbow
|
Gepost op: Februari 20, 2006, 22:27:09
|
Ik wil die modificatie doen, heb de katrolletjes besteld, moet nu alleen nog iemand vinden die lijnen kan sleeven.
Wim en andere ombouwers je kan zoals er bij de uitleg staat ipv een nieuwe lijn, ook de lijnen C en D omdraaien, hierdoor hoe je geen nieuwe lijnen te zoeken en te kopen, door het verschil in lengte komt het knooppunt hierdoor ver genoeg vd katrol af. dus dan alleen ff de katrol ertussen en klaar. succes
|
|
|
11
|
Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: ideale set? 18-14-10 of 16-12-09
|
Gepost op: Juni 30, 2005, 12:55:09
|
voor mij is het de ideale set, ben zelf 77 kg, Ik ga ook weer een nieuwe set aanschaffen met de zelfde maten. de 10 is erg lang te houden en voor mij geen reden voor die paar x een 8 te hebben.
Heb mn "oude" set te koop:
10, 14 , 18 Gaastra stealth uit eind 2004 als nieuw, voor totaal slechts 1400,-
(met spinning lease, geheel compleet in allemaal dezelfde kleur.)
bel 06-24894127
|
|
|
12
|
Algemeen / Zelfbouw & Reparatie / Re: invloed dikte rail??
|
Gepost op: Mei 11, 2005, 22:07:12
|
totale dikte rail van 10 mm , is ook prima, maar zoals tim al aangeeft maakt het veel uit hoe deze rail eruit ziet. De torn is een rechte block rail en vaar lekker ( ook door zn goed shape) dus als je de 10 mm dikke rail ook lekker recht hebt moet dit ook prima kunnen varen, is een combi van veel vaktoren
Dim
|
|
|
13
|
Algemeen / Zelfbouw & Reparatie / Re: hoe zit het met de flex
|
Gepost op: Mei 11, 2005, 22:03:07
|
Morrow, torsie tijfheid houdt niet in de flex in de breedte maar diagonaal van punt tot punt , je tordeerd als het ware het board,
of te wel de punt van links boven en rechts onder tegengesteld draaien,
gaat dit makkelijk is je board niet torsie stijf, hierdoor draait hij als het ware bij landingen over het diagonaal makkelijer en hap hij minder snel. is hij erg torsie stijf dan is hij minder vergevingsgezind maar directer, tis maar net wat je wilt
Je kan natuurlijk met stringers deze torsie beinvloeden zoals luc dat goed uitlegd.
Dim
|
|
|
15
|
Algemeen / Zelfbouw & Reparatie / Re: Nieuw boardje: Squirtnatic "Woodster" is af....
|
Gepost op: Mei 02, 2005, 20:09:32
|
zo kerel, ziet er lekker uit. Vraag je over de LSim plaat , is dat lichter en sterker als HPL ? daarnaast gebruk je nog 1 laag weefsel ? en op je fotoo's te zien ( ook lekker) heb je echt een carbon X- stringer er tussen gedaan, waarom een x en niet in de midden een stuk recht ? hierdoor wordt het board toch soepeler waardoor bij landingen je board sneller reageert ?
gr, Dim
|
|
|
17
|
Algemeen / Zelfbouw & Reparatie / Re: design onder de glasvezel leggen?
|
Gepost op: April 23, 2005, 10:31:07
|
je kan natuurlijk je corecell ook spuiten en daarover lamineren, net zoals de golfsurf boards gemaakt worden, moet je alleen wel zorgen dat je mooie blanke epoxy gebruikt.
Verder kun je een soort rijstpapier gebruiken en daarop printen, een logo of iets dergelijks kan prima, je doet het gewoon tussen het laminaat, wordt super strak.
of stickers erop plakken, bij HPL board gaat dat goed, denk wel dat je niet@te fijne details maakt, deze laten snel los..
|
|
|
|